yummie in my tummy

När man tänker på vad man äter så får man ju tänka mer när man ska äta. Och jag är ju inte kock eller vet allt man kan göra med typ en gurka eller zuccini liksom, så därför blir jag grymt inpirerad när jag läser bloggar eller googlar och folk lägger upp bilder på bra, nyttig mat. Så nu ger jag tillbaka lite och lägger upp vad jag har käkat idag:
 
FRUKOST Turkisk yoghurt blandat med lite low fat A-fil för att få det lite rinnigare. Toppat med hallon, blåbär och solrosfrön.
 
LUNCH Köpt tomatsoppa från Kelda. 85 kcal per 100g och har för mig det var typ 300g soppa. Fanns krutonger att ha i om man ville, men det skippade jag. Man blev i alla fall sjukt mätt.
 
MELLANMÅL Nyttigare variant av äppelpajen. Du tärnar ett äpple som du "marinerar" med lite citron och kardemumma och ställer in i ugnen tills äpplena blir mjuka. Sedan steker du 10g smör, 0,75dl havregryn och lite kanel, jag tog i lite vatten också för att jag ville ha de där klumparna. Sedan är det klart! Jag var lite sötsugen så jag tog på en nypa stevia också.
 
Middagen har jag inte käkat än, utan det är mamma som ska hitta på något gott ikväll. Men detta (+middag såklart) är mer eller mindre hur en normal matdag ser ut för mig. Äter jag inte något fancypancy som äppelpaj till mellanmål så blir det oftast någon frukt eller så. Dricker endast vatten och C-vitamin. Tränar jag, vilket jag gör de flesta dagarna i veckan, så tillkommer celsius, proteinshake och crea fx.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0