lumbalpunktion

Börjar sakta men säkert bli människa igen! Gått omkring med smått panik, gråten i halsen och en skakig, nervös känsla i kroppen tills den övergick till en groggy, huvuddunkande, svimfärdig känsla efter ingreppet. Gjorde ett par blodprov och en lumbalpunktion idag. Satt i en obekväm ställning och grät och frågade doktorn hur lång tid det skulle ta -"Tio minuter ungefär". Okej tänkte jag, men inte fick jag sitta där i tio minter inte. Själva ingreppet tog en timma(En timma med en nål i ryggen är rätt obehagligt) och innan det fick jag bedövning och ta blodprov och tvättning. Man blir helt svag i hela kroppen och när alla spänningar släppte efter att nålen var ute så kom huvudvärken och jag fick stanna kvar ett tag och vila. Så jävla skönt att det här är över nu! Och jag hade jättebra sköterskor och doktor. Såhär ↓ ser jag och min rygg ut nu, trött och öm satan, men väldigt lättad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0