dag 02 - om mina (närmsta)vänner

Jag är en sån som gärna rusar in i nya relationer, vilket kan leda till att både jag eller någon annan blir sårad. Nu låter jag skitseriös här, men det är sant. Det är alltid kul att upptäcka nya sidor hos någon och göra saker man kanske inte skulle ha gjort förut, men när man gjort allt det där nya och spännande, det är då som vänskapen sätts på prov och såna prov har jag vart med om många gånger. Idag är jag rätt lyckligt lottad som är omgiven av fina och bra personer om dagarna och dem som känner sig träffade ska lätt ta åt sig, men det finns fyra personer som jag har lite extra varmt om hjärtat även när det uppstår konflikter, nedgångar, missförstånd och allt det där negativa som faktiskt också tillhör en vänskap.
 



Emma och Julianna har jag hängt med i snart fem år. Vi har skrattat tillsammans och vi har gråtit tillsammans. Jag vet att jag alltid kan vända mig till dem oavsätt vad och jag hoppas att dem vet att det är ömsesidigt. Vi klickade från första början, samma sjuka humor och man blir glad i deras närhet. Det gör mig dock sjukt ledsen att vi glider isär mer och mer trots att vi har chansen att umgås varenda dag och när man läser att ni kanske inte ens vill göra något åt det gör mig ännu mer ledsen... 




Caroline och Linnéa. Jag och Caroline gick i samma klass ettan-sexan på mellanstadiet, men det var inte direkt då vi hade våra glänsar dagar utan det var när vi hamnade i samma klass nu på gymnasiet. Hon och Linnéa är på riktigt störda i huvudet, precis som jag. Det är alltid kul att umgås med dem och det gör mig sjukt glad att dem fortfarande står vid min sida trots att dem har sätt mina värsta sidor(hade en deppmode tid för ett tag sen). När dem är glada är jag glad och när dem är ledsna är jag ledsen.

Jag har världens grymmaste vänner och jag ser framemot en galen tid fram till och efter studenten med er! Jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: Linnea

aw love you muppis!

2010-12-05 @ 16:59:30
URL: http://linneaoberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0