dag 01 - om mig

Tja! Här är jag. Sarah Mari Margareta Ankarstrand är vad mina föräldrar har valt för namn... Eller? Dem har inte ens döpt mig, haha. Ebba och Sarah var namnförslagen om jag har förstått det rätt, men när jag kom till världen var det ingen tvekan om att jag var en liten Sarah. Sarah utan H levde jag med fram till sexan-sjuan då jag kom på att jag ville vara lite ball. Under mina 17 år har jag lyckats bo på tio olika ställen, kan till och med vara så att jag glömt något ställe. Alla ställen är i Katrineholm förutom två som var och är i Norrköping. Anledningen till att jag flyttat runt så mycket vet jag knappt själv, men antar att det har att göra med skillsmässor hit och dit. Dagis var tydligen inget för mig, så jag fick gå hos dagmammor. Liljan och Marianne kommer jag ihåg så väl, dem var bra. Minns dock hur äckligt jag tyckte att det var med Mariannes stuvade potatisar. Haha. När det var dags för sex-års, låg -och mellan stadiet var det Sandbäcken som fick stå ut med mig och det var fina tider det.

Mamma, jag och mina underbara tänder på en skolavslutning på Sandbäcken. Avgudade skolavslutningarna där!


Pappa och jag på någon skön plats med skönt folk och en gitarr. Mycket fint.

På högstadiet bestämde jag mig för att gå Friskvårdslinjen på Södra skolan och man började med betyg och grejer. Skitspännande och jag lyckades raffa åt mig MVG i idrott i alla fall... Var en riktig sportnörd i sex år då jag spelade basket. Ser tillbaka på den tiden med glädje alltså, hade så jävla kul, var så jävla duktig(haha, ja, jag kan till och med säga det själv), vann priser hit och dit och gemenskapen man får inom ett lag är obeskrivlig. Är dock inte bara basket jag sysslat med genom åren utan har nog provat på allt man kan förutom gymnastik. Allt från drillning till fotboll är det i alla fall. Nu, och sen cirka två(?) år sen tillbaka, är det dans som gäller och det är något bland det bästa jag vet. Att dansa... Nä, nu tappade jag bort mig här. Vart var vi? Skolan. Musikalen vi höll på med i två veckor är en sak som jag alltid kommer att minnas från högstadiet. Det var grymt! Efter högstadiet var det dags gymnasiet. Var redan självklart vilken linje jag skulle välja eftersom jag fått en kamera på min födelsedag, i åttan eller nian, och mitt fotointresse växte något enormt - media valde jag. Bra val tycker jag än idag och jag ångrar mig inte ett dugg.

Har cirkus 1,5 år kvar i skolan nu. Panik! Kändes som att det var igår jag sa att jag har sex år kvar. Galet. Under mitt än så länge korta liv har jag samlat på mig bra vänner och dåliga vänner, jag har gjort bra val och dåliga val, vart med om dåliga händelser och magiska händelser och jag har ungefär haft en normal sjuttonårings liv liksom, vilket idag har gjort mig till en tjej som är både blyg och framåt, har skinn på näsan när det gäller, lat, hurtig, klädintresserad bloggfjant, musik -och fotonörd, djurvän, sällskapssjuk och helt störd i huvet i mellanåt, på ett bra sätt alltså. Jag är totalnöjd med vad jag gjort och inte gjort och ser på framtiden med en positiv blick, så jag får göra allt det där jag inte gjorde. Jag gillar mat föresten. Och skor!

Svårt att skriva om sig själv för man glömmer mycket, men det här var kul. Såhär ser jag ut now a days föresten.


Kommentarer
Postat av: Josefine

haha VET ! ;D



hihi taack!

2010-12-04 @ 23:56:51
URL: http://joeli.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grymt kul att läsa!

2010-12-14 @ 20:37:23
URL: http://baraleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0